Kategorie
Vyhledávání
Sociální sítě
Artfocus magazín

Chcete pravidelně dostávat naše
články do Vaší e-mailové schránky?

Doporučit článek

Google instant a jeho vliv na SEO, PPC a Google Analytics

Autor: Ján Forgáč,  publikováno: 10.09.2010 22:29

Google před nedávnem spustil novou službu Google Instant. Při psaní dotazu se neustále aktualizují výsledky vyhledávaní na základě toho, co Google předpokládá, že chcete napsat.

google instantní hledání - google instant search

Tato funkce zatím není dostupná v české verzi, najdete ji například na www.google.com.

Google „instantní hledání“ má šetřit náš čas, ale je tomu doopravdy tak?

Výhodou, o které Google ve spojení s instantním hledáním mluví, je hlavně úspora času. Samozřejmě pokud se mu podaří uhodnout co chceme hledat. Nebylo by ale lepší investovat do poskytování relevantnějších výsledků, než jen do těch rychlých? Nešetřil by nám tím snad Google místo zlomků sekund celé minuty našeho času, který trávíme modifikováním hledaného dotazu, dokud nám Google neposkytne výsledky, které skutečne hledáme? Více o této problematice píše Michael Gray a

 


Google „instantní hledání“ je skutečně rychlé.

„Instantní hledání“ a SEO

Jsou lidé, kteří nemají rádi SEO a tvrdí, že Google Instant znamená konec pro SEO. Je to však pouze důsledek jejich nepochopení cílů a principů SEO. Nelze však ani tvrdit, že by to na SEO nemělo žádný vliv. Google Instant předhazuje rovnou výsledky té první, nejčastěji hledané fráze, kterou Google Suggest nabízí a to ještě dříve, než stihnete svůj hledaný dotaz dopsat. To může učinit tyto často vyhledávané fráze ještě hledanějšími, na úkor širokého spektra jiných výrazů (tzv. „dlouhý ocas“ neboli „long tail“), které by za normálních okolností lidé zadali jako dotaz vyhledávači bez zobrazení rychlých (instantních) výsledků. Pokud to povede i k menšímu proklikávaní se na druhou stranu výsledků, bude práce SEO firem zase o něco náročnejší, ale to vše ukáže až čas.

Instant Search a PPC

Spolu s výsledky „instantního hledání“ se samozřejmě zobrazuje i PPC reklama ‒ AdWords. Zobrazení inzerátu bude započítáno pouze pokud se dané výsledky zobrazí na víc jak tři sekundy, nebo když hledající klikne na výsledek vyhledávání.

Google instant a Google Analytics

Standardně se v GA budou zobrazovat celé ‒ odhadované dotazy, tedy stejně, jakoby byl dotaz napsán celý. Navíc do url adresy vyhledávaní přibyl nový parametr "oq", takže je možné sledovat i rozepsané ‒ nedokončené dotazy, které přivedly návštěvníky na váš web. Ale k tomu, aby fungovalo i toto sledování nedopsaných dotazů, je potřeba nastavit google analytics, což vyžaduje chvilku času.

Tagy: |  seo |  Long Tail |  dlouhý ocas |  klíčová slova |  kw | 



Pošlete svůj komentář
*
*

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)

GRAFICKÉ STUDIO, TVORBA WWW STRÁNEK – WEBDESIGN PRAHA, tel.: 222 712 624, mobil: 601 389 224, e-mail: info@artfocus.cz
PLZEŇ tel.: 603 170 458, e-mail: plzen@artfocus.cz                                                                            copyright © 2008 ArtFocus