Poměr návratů neboli Bounce Rate vyjadřuje, kolik návštěvníků, kteří jako první přišli na danou stránku (vstupní stránka), z ní okamžitě váš web opustili. Buď už na žádnou jinou podstránku na vašem webu neklikli, nebo okamžitě přešli na jiný web.
Pokud má nějaká stránka vašeho webu Bounce Rate vyšší než 70 % znamená to, že něco není s danou stránkou v pořádku a je třeba se nad tím pozastavit a problém odstranit.
Jestliže je Bounce Rate dané vstupní stránky nižší než 40 %, je to velmi dobré a stránka je v pořádku a dobře plní svou funkci.
Bounce Rate neboli poměr návratů považujeme za jednu z nejdůležítějších hodnot, které statistiky nabízejí i bez měření konverzí.
Jak se k Bounce Rate v Google Analytics doklikat:
a) Poměr návratů podle zdroje provozu:
CZ: -> zdroje provozu -> všechny zdroje provozu -> poslední sloupec vpravo
ENG: -> Trafic Source-> All trafic sources -> poslední sloupec vpravo
b) Poměr návratů podle vstupní stránky:
CZ: -> Obsah -> Nejlepší vstupní stránky -> poslední sloupec vpravo
ENG: -> Content-> Top Landing Pages-> poslední sloupec vpravo
c) Poměr návratů celého webu:
CZ: -> Panel -> Návštěvy nad grafem vlevo nahoře přepnout na -> Poměr návratů
ENG: -> Dashboard -> Visits nad grafem vlevo přepnout na -> Bounce Rate.
Konverze je nějaká akce, kterou návštěvník vašeho webu provedl:
- Nakoupí zboží v e-shopu.
- Odešle objednávku.
- Odešle kontaktní formulář.
- Klikne na e-mail.
- Stáhne katalog.
- Navštíví nějakou specifickou podstránku.
Poměr návratů (Bounce Rate) má sice silnou výpovědní hodnotu, ale konverze je zkrátka konverze. Pokud konverze neměříte, ochuzujete vaše statistiky o to nejdůležitější.
CZ: -> Nastavení služby Analytics -> u daného webu kliknout na konci řádku na Upravit -> Konverzní cíle a cesta opět kliknout na Upravit
ENG: -> Analytics Settings -> u daného webu kliknout na konci řádku na Edit -> Conversion Goals and Funnel kliknout opět na Edit
Je možné měřit maximálně čtyři konverzní cíle.
Pokud vám nestačí měření čtyř cílů nebo vlastníte elektronický obchod, je dobré použít tuto možnost v Google Analytics.
Statistiky elektronického obchodu v Google Analytics vám umožní měřit obrat – celkový výnos obchodu.
Nastavení je poněkud složitější, viz podrobný postup zde.
Pokud platíte za různé internetové reklamní kampaně, jako jsou například:
- PPC/CPC/CZP – cena za proklik –
S-klik, AdWords, AdFox, Etarget, ...,
- SEO – optimalizace pro vyhledávače,
- umístění v katalozích,
- banerová reklama,
- e-mailová reklamní kampaň,
- nebo jiné kampaně,
je rozumné vyhodnotit, zda se daná reklama vyplácí.
Google Analytics umožňují měřit kampaně pomocí kódu, který se přidá v dané kampani na konec URL adresy odkazu na cílovou stránku na vašem webu. Kód vám pomůže vygenerovat tenhle on-line nástroj.
Kombinací měření online kampaní a měřením konverzí, nebo ještě lépe pomocí ecommerce statistik je snadné spočítat a vyhodnotit, jestli se daná internetová reklamní kampaň vyplácí. Je škoda investovat do reklamy, která si na sebe nevydělá. I Bounce Rate dané kampaně už lecos prozradí, ale konverze a ecommerce jsou ještě specifičtější.