Vyhodnocování statistik návštěvnosti stránek a měření konverzního poměru

OPTIMALIZACE SEO

Statistiky návštěvnosti webu jsou bez měření konverzí jen čísla

Investice do internetových reklamních kampaní je potřebné porovnávat s přínosem, které tyto investice přinášejí. Jak správně porozumět číslům ze statistik návštěvnosti – například statistik od Google, které jsou zcela zdarma – Google Analytics. Měření konverzí posune naměřené statistiky na úplně novou úroveň a dodá naměřeným „suchým‟ číslům novou dimenzi výpovědní hodnoty, která napoví, jak stránky a jejich propagaci na internetu dále vylepšovat.

Význam nejdůležitějších hodnot ze statistik návštěvnosti
vaší online prezentace

Bounce Rate – poměr návratů z dané vstupní stránky webu

Poměr návratů neboli Bounce Rate vyjadřuje, kolik návštěvníků, kteří jako první přišli na danou stránku (vstupní stránka), z ní okamžitě váš web opustili. Buď už na žádnou jinou podstránku na vašem webu neklikli, nebo okamžitě přešli na jiný web.

Pokud má nějaká stránka vašeho webu Bounce Rate vyšší než 70 % znamená to, že něco není s danou stránkou v pořádku a je třeba se nad tím pozastavit a problém odstranit.

Jestliže je Bounce Rate dané vstupní stránky nižší než 40 %, je to velmi dobré a stránka je v pořádku a dobře plní svou funkci.

Bounce Rate neboli poměr návratů považujeme za jednu z nejdůležítějších hodnot, které statistiky nabízejí i bez měření konverzí.

Jak se k Bounce Rate v Google Analytics doklikat:

a) Poměr návratů podle zdroje provozu:
CZ: -> zdroje provozu -> všechny zdroje provozu -> poslední sloupec vpravo
ENG: -> Trafic Source-> All trafic sources -> poslední sloupec vpravo

b) Poměr návratů podle vstupní stránky:
CZ: -> Obsah -> Nejlepší vstupní stránky -> poslední sloupec vpravo
ENG: -> Content-> Top Landing Pages-> poslední sloupec vpravo

c) Poměr návratů celého webu:
CZ: -> Panel -> Návštěvy nad grafem vlevo nahoře přepnout na -> Poměr návratů
ENG: -> Dashboard -> Visits nad grafem vlevo přepnout na -> Bounce Rate.

Měření konverzí

Konverze je nějaká akce, kterou návštěvník vašeho webu provedl:
  - Nakoupí zboží v e-shopu.
  - Odešle objednávku.
  - Odešle kontaktní formulář.
  - Klikne na e-mail.
  - Stáhne katalog.
  - Navštíví nějakou specifickou podstránku.

Poměr návratů (Bounce Rate) má sice silnou výpovědní hodnotu, ale konverze je zkrátka konverze. Pokud konverze neměříte, ochuzujete vaše statistiky o to nejdůležitější.

Nastavení měření konverzí v Google Analytics

CZ: -> Nastavení služby Analytics -> u daného webu kliknout na konci řádku na Upravit -> Konverzní cíle a cesta opět kliknout na Upravit
ENG: -> Analytics Settings -> u daného webu kliknout na konci řádku na Edit -> Conversion Goals and Funnel kliknout opět na Edit

Je možné měřit maximálně čtyři konverzní cíle.

Ecommerce – Elektronický obchod v Google Analytics

Pokud vám nestačí měření čtyř cílů nebo vlastníte elektronický obchod, je dobré použít tuto možnost v Google Analytics.

Statistiky elektronického obchodu v Google Analytics vám umožní měřit obrat – celkový výnos obchodu.

Nastavení je poněkud složitější, viz podrobný postup zde.

Měření a vyhodnocení reklamních kampaní pomocí měření konverzí a statistik elektronického obchodu

Pokud platíte za různé internetové reklamní kampaně, jako jsou například:
  - PPC/CPC/CZP – cena za proklik –
    S-klik, AdWords, AdFox, Etarget, ...,
  - SEO – optimalizace pro vyhledávače,
  - umístění v katalozích,
  - banerová reklama,
  - e-mailová reklamní kampaň,
  - nebo jiné kampaně,
je rozumné vyhodnotit, zda se daná reklama vyplácí.

Google Analytics umožňují měřit kampaně pomocí kódu, který se přidá v dané kampani na konec URL adresy odkazu na cílovou stránku na vašem webu. Kód vám pomůže vygenerovat tenhle on-line nástroj.

Kombinací měření online kampaní a měřením konverzí, nebo ještě lépe pomocí ecommerce statistik je snadné spočítat a vyhodnotit, jestli se daná internetová reklamní kampaň vyplácí. Je škoda investovat do reklamy, která si na sebe nevydělá. I Bounce Rate dané kampaně už lecos prozradí, ale konverze a ecommerce jsou ještě specifičtější.

Grafické a DPT studio
Tvorba www stránek, webdesign
SEO, optimalizace pro vyhledávače
Správa PPC Kampaní
Reklamní agentura
Grafické návrhy letáků, katalogů, inzerce, výročních zpráv, reklamních tiskovin
Galerie - naše reference
Ceník
Kontakt
ArtFocus blog
NÁZORY KLIENTŮ:
Po optimalizaci našich www stránek firmou ArtFocus se náš roční obrat ztrojnásobil. Žádná jiná investice do reklamy se nám tak mnohonásobně nevrátila.
Václav Fryč
Jednatel společnosti Thai Sun
Díky SEO se zvýšilo povědomí o naší firmě a službách. Získáváme díky tomu nové klienty – často na dlouhodobou spolupráci.
Miroslav Šneider
Jednatel společnosti Algiz s.r.o.
Důležité informace:
Bílé SEO praktiky
  • Bílé SEO je dlouhodobá záležitost
  • Vede k trvalým výsledkům. Ale ne garantované konkrétní pozici.
  • Nemohou zaručit nějakou konkrétní pozici – výsledky se neustále přirozeně mění.
  • Nehrozí vyřazení z výsledků vyhledávání (penalizace vyhledávači)
  • Seznam radí jak optimalizovat webové stránky.
Černé SEO praktiky
Google radí, jak si vybrat SEO firmu
CO S NÁMI ZÍSKÁTE:
FULL SERVICE:
Analýza, tvorba/redesign webu až po první místa ve vyhledávačích + internetové poradenství.
Budete originální, i tím zaujmete své klienty.
Každá zakázka je jedinečná a pracujeme na ní s nadšením a osobitou péčí.
Širokou škálu
reklamních produktů:
  • Přesvědčivou a poutavou grafiku
  • Profesionální tiskoviny
  • Web či e-shop s vysokou návštěvností
  • Velkoplošnou reklamu
POPTÁVKOVÝ FORMULÁŘ

Firma                                                    Kontaktní osoba *
 

E-mail *                                               Telefon
 

Text poptávky + adresa www stránek *

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné                       
KAM TEĎ?
HOME > SEO – OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE > Vyhodnocování statistik návštěvnosti webových stránek a měření konverního poměru
SEO PRAHA – INFOLINKA: tel.: 222 712 624, mobil: 601 389 224, e-mail: seo@artfocus.cz
PLZEŇ tel.: 601 389 224, e-mail: plzen@artfocus.cz                                                                            copyright © 2008 ArtFocus
 
 
Grafické studio, tvorba www stránek - webdesign, SEO, redesign webových stránek |ArtFocus Praha